Jaunuolių dienos centras
Kranto g. 18, LT-35173, Panevėžys
Įmonės kodas 248209780 PVM –
Tel. +370 45 582 598
Mob. tel. -
Faksas
Darbo laikas
I-V 7.00 – 17.30
Jaunuolių dienos centras
Kranto g. 18, LT-35173, Panevėžys
Įmonės kodas 248209780 PVM –
Tel. +370 45 582 598
Mob. tel. -
Faksas
Darbo laikas
I-V 7.00 – 17.30
El. p. dienos_centras@hotmail.com

Erasmus+ finansuojami projektai

Informacija atnaujinta 2020-11-26

DDSKILLS “Cutting-Edge Digital Skills for Professionals care givers of Persons with Disabilities and Mental Health Problems /

 

„Pažangiausi skaitmeniniai įgūdžiai, skirti specialistams, teikiantiems pagalbą neįgaliesiems ir asmenims, su psichikos sveikatos problemomis“

http://www.ddskills.eu/

AGREEMENT No./ Suterties Nr. 612655

PROJECT No. / Projekto Nr.612655-EPP-1-2019-1-EL-EPPKA2-SSA

Start day/ Projekto pradžios data 01/01/2020

End day/ Projekto pabaigos data 31/12/2022

 

Projekst coordinator/ Projekto koordinatorius: Sillogos goneon ke kidemonon atomon me anapiria TO ERGASTIRI

LT

Neįgalumas  gali apimti fizinius, psichinius, raidos ir su amžiumi susijusius sutrikimus. Žmonės su negalia susiduria su kliūtimis, neleidžiančiomis jiems sklandžiai integruotis į visuomenę.

Sparti pastarųjų dešimtmečių technologinė pažanga visuomenę paskatino aktyviai naudoti technologijas mokymuisi ir kasdieninio gyvenimo palengvinimui. Pažangios technologijos suteikia naujas galimybes ir žmogui su negalia. Į neįgaliųjų įtraukties ir deinstitucionalizacijos procesą įtraukiami įvairių sričių, aukštesnio ir žemesnio lygmens specialistai. Kyla poreikis suvienyti turimus specialistų įgūdžius, naują požiūrį ir skaitmenines kompetencijas. Tai nauji iššūkiai, kuriems reikia  tinkamai pasirengti,  tinkamai išnaudoti naujas galimybes, kurias teikia šiuolaikiškos mokymosi programos.

Projektu DDSKILLS siekiama sukurti naujų žinių, įgūdžių ir kompetencijų aljansą, teikiantį pagalbą žmonėms, turintiems negalią ir psichinės sveikatos problemų. Projekto veikla bus orientuota į darbuotojų profesinio mokymosi tikslus, kurie apibrėžti Briugės komunikate, „prisidėti prie užimtumo ir ekonomikos augimo“, „reaguoti į platesnius visuomenės iššūkius, ypač skatinti socialinę sanglaudą “.

DDSKILLS projekto metu bus išsiaiškinti ir patikrinti specialistų kvalifikacijos ir įgūdžių trūkumai; sukurta darbuotojų mokymo programa; skaitmeninis mokymosi vadovas; atlikti pilotiniai mokymai; įvertintas srities specialistų  pasiekimų  atitikimas Mokymosi visą gyvenimą Europos Kvalifikacijų Sąrangos (EKS)  5 lygiui.

Profesionalūs darbuotojai (Ergoterapeutai, Psichologai, Socialiniai darbuotojai, Specialiojo ugdymo mokytojai, slaugytojai, gerontologai, reabilitacijos specialistai) mokysis naujų technologinių prietaisų (jutiklių, pagalbinių prietaisų, robotų, virtualiosios ir padidintos realybės ausinių, smegenų kompiuterio sąsajų) naudojimo savo kasdieniniam darbe. Darbuotojų įgytos žinios bus įvertintos  tarptautiniu pažymėjimu.

Šešiose šalyse (Graikijoje, Vokietijoje, Airijoje, Lietuvoje, Italijoje ir Kipre) bus sukurti ir įgyvendinami nacionaliniai mokymai pagal projekto metu  sukurtas metodikas ir priemones.  Bandomieji mokymai apims įvairius novatoriškus ugdymo metodus ir bus grindžiami tiek formaliu, tiek neformaliu / savaiminiu mokymusi.

Jaunuolių dienos centro vaidmuo DDSKILLS projekte yra:

  • Ištirti ir įvertinti darbuotojų skaitmeninius įgūdžius ir gebėjimą naudoti pažangias technologijas kasdieniame darbe;
  • adaptuoti DDSKILLS mokymo programą Lietuvos rinkai;
  • Apmokyti  5 darbuotojus/instruktorius, dirbti su naujausiomis technologijomis, skirtomis pagerinti žmonių su negalia gyvenimo kokybę;
  • vykdyti DDSKILLS mokymus specialistams, dirbantiems su neįgaliaisiais Lietuvoje.

 

EN

The area of disability includes physical, mental, developmental and age-related disorders. People facing these problems, encounter several major obstacles that prevent them from seamlessly integrating in society. Nowadays more and more of these people have their capabilities, rather than their disabilities, recognized and accepted by the general public. The rapid technological advance of past decades, has also triggered a dramatic progress in technology usage for assistive and training purposes. Since true inclusiveness, and deinstitutionalization process pass through all the professionals involved in the care of persons with disabilities, from the lowest levels to the highest ones, there is an increasing need to integrate existing skills, with new approaches and digital competences, able to properly meet these new challenges. New and up to date training curricula need to be developed, to respond to the needs of care service beneficiaries and properly take advantage of new opportunities offered by technologies.

DDSKILLS project, aims to develop an Alliance for providing new knowledge, skills and competences for professionals supporting persons with Disabilities and Mental Health Problems in line with the dual objective of VET as defined in the Bruges Communiqué, “contributing to employability and economic growth, and responding to broader societal challenges, in particular promoting social cohesion”[1].

Within the proposed training qualification of DDSKILLS project, skills shortages will be verified and addressed on EU scale, relevant knowledge and learning outcomes will be discussed and finally mapped to ECVET points and EQF level 5.

Professional caregivers (Occupational therapists, Psychologists, Social Workers, Special education teachers, Nurses, Gerontologists, Rehabilitation experts) will be able to follow these courses to learn how the use of new technological devices (sensors, assistive devices, robots, virtual and augmented reality headsets, brain Computer Interfaces) can contribute to the confrontation of different disabilities and get certified with a cross-border certification.

National training pilots for the testing of the methodologies, contents and tools created, will be designed and implemented in 6 countries (Greece, Germany, Ireland, Lithuania, Italy and Cyprus) targeting different professionals, allowing for the validation of the framework as well as the curricula and training materials. Pilot trainings will include different innovative educational methods and will be based both on formal (presence learning an e-learning) and on non-formal/informal learning.

The targeted professionals are according to ESCO “Personal care workers in health services” and “Health professionals not elsewhere classified”, (ISCO-08 codes: 532 and 2269[2]) belonging in the “Health & social care” Sector, as listed in EU Skills Panorama[3].

The consortium is composed from 12 full partners from 7 EU countries.

The Role of JDC in the DDSKILLS project is to survey the current offer in courses relevant to digital skills for the Health and Care Sector and will prepare the DDSKILLS curriculum for the Lithuanian Market. JDC will evaluate the toolkits in its premises and will sent 5 trainers to be trained in these new technologies in order to evaluate but also promote DDSKILLS course to healthcare professionals working with people with disabilities in Lithuania.

[1] https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/8739d626-1988-4453-a0b7-6f0554b06e2e

[2] https://ec.europa.eu/esco/portal/occupation

[3] http://skillspanorama.cedefop.europa.eu/en/sectors/health-social-care

 

LT

Socialinių darbuotojų skaitmeninių įgūdžių tobulinimo projektas.

Sausio 27 ir 28 d. Socialinių įstaigų darbdaviai dalyvavo pirmame „DDSKILLS“ projekto susitikime Atėnuose. Susitikimą organizavo projekto koordinatorius Ergastiri – Graikijos ne pelno siekianti organizacija, skirta suaugusiųjų, turinčių mokymosi negalią, palaikymui, konsultavimui ir socialinei integracijai.

„DDSKILLS“ projektas yra bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos programos „Erasmus +“. Jame dalyvauja 12 partnerių iš septynių skirtingų šalių. Projektas yra naujų įgūdžių, žinių ir kompetencijų alijansas, kurio tikslas – plėtoti ir įgyvendinti skaitmeninių įgūdžių mokymus darbuotojams, kad jie gebėtų naudotis naujausiomis technologijomis, ir jų pagalba išmoktu padėti žmonėms su negalia taip gerinant jų gyvenimo kokybę ir socialinę integraciją.

Projektas identifikuos ir įvertins specialistų skaitmeninius įgūdžius ir galimybes juos tobulinti, išsiaiškins dabartines mokymo spragas ir poreikius. Taip pat bus  suplanuota mokymosi programa ir organizuojami kursai pagal ECVET (Europos profesinio mokymo kreditų sistema) taškus ir EKS 5 lygį (Europos kvalifikacijų sąranga). Mokymo kursams bus sukurti skaitmeniniai priemonių rinkiniai, susidedantys iš kelių skaitmeninių prietaisų.

Mokymo programos ir mokymo medžiaga bus sukurta, patvirtinta ir įgyvendinta 6 šalyse (Graikijoje, Vokietijoje, Airijoje, Lietuvoje, Italijoje ir Kipre). Čia  bus įgyvendinti tarptautiniai bandomieji mokymai, skirti skirtingiems specialistams. Mokymų programa apims keletą skirtingų technologijų sričių, tokių kaip specialiosios technologijos ir pagalbinės priemonės, robotikos įrenginiai, išmanieji namai, dirbtinis intelektas bei virtualioji realybė.

Dviejų dienų susitikimo metu organizacijos partnerės turėjo galimybę pristatyti savo organizacijas ir aptarti kiekvieno partnerio planuojamas projekto veiklas, užduotis ir atsakomybes. Projekto užduotys suskirstytos atsižvelgiant į kiekvienos dalyvaujančios organizacijos kompetenciją, galimybes ir tikslus.

Profesinio mokymo organizatoriai konsorciume (Ergastiri, MMC) ir universitetuose partneriams (FRA-UAS, NUIG) sukurs, organizuos ir įgyvendins naujas specialistų mokymo programas. Mokymo programos bus kuriamos remiantis reabilitacijos centro poreikiais, kuris specializuojasi neuromotorinėje srityje, bei kitų socialinių organizacijų dirbančių  negalios srityje poreikiais (Fondazione Santa Lucia, Tandem, Jaunuoliu dienos centre).

Sertifikavimo įmonė (CCC) parengs sertifikavimo schemą, o dvi IT MVĮ („SenseWorks“ ir „OmegaTechnology“) parengs priemonių rinkinius ir el. Mokymosi priemones. Dvi Europinio lygio organizacijos (EASPD, socialiniai darbdaviai) imsis visų su projekto komunikacija, sklaida ir rezultatais susijusių užduočių, pasinaudodamos savo Europos tinklo kontaktais ir su Europos suinteresuotomis šalimis bei politikos formuotojais.

Projektu DDSKILLS siekiama plėtoti specialistų skaitmeninius įgūdžius bei organizuoti mokymus, kad jie profesionaliau gebėtų naudoti naujas technologijas ir padėti žmonėms su negalia naudotis jomis.

 

Finansavimas: Europos Sąjungos programa „Erasmu +“

Trukmė: 2020.01.01–2022.12.31

Projektą koordinuojanti organizacija: Ergastiri

Projekto partneriai:

Frankfurto taikomųjų mokslų universitetas (Frankfurto UAS)

Airijos nacionalinis universitetas (NUI) Golvėjus

Europos socialinių darbdavių federacija

Europos paslaugų teikėjų neįgaliesiems asociacija (EASPD)

„Jaunuolių dienos centras“ (JDC)

Kipro sertifikavimo įmonė (CCC)

UAB „M.M.C Management Center“

„Tandem Societa Cooperativa Sociale Integrata“

„Omega“ technologija (THEOFANIS ALEXANDRIDIS KAI SIA EE)

„SenseWorks LTD“

„Fondazione Santa Lucia“

 

Pirmiausia projekto metu bus identifikuoti ir įvertinti esami specialistų skaitmeninių įgūdžių trūkumai ir  nustatomas mokymosi poreikis. Po to planuojamas mokymo turinys ir kuriami mokymai pagal ECVET (Europos profesinio mokymo kreditų sistema) taškus ir EKS 5 lygį (Europos kvalifikacijų sąranga). Mokymams bus sukurti skaitmeniniai priemonių rinkiniai, susidedantys iš kelių skaitmeninių prietaisų.

Mokymo programos ir mokymo medžiaga bus patvirtinti 6 šalyse (Graikijoje, Vokietijoje, Airijoje, Lietuvoje, Italijoje ir Kipre). Čia bus įgyvendinti Tarptautiniai bandomieji mokymai, skirti skirtingiems specialistams.

Mokymo programa apims šias technologines sritis:

Pagalbinės technologijos ir pagalbinės priemonės

Robotikos prietaisai

Išmanieji namai

Išplėstinė realybė, virtuali realybė

Dirbtinis intelektas

Žaliosios pramonės inovacijos

Socialiniai darbdaviai daugiausia įsitraukia į projekto sklaidą ir veiklos rezultatų produktyvų naudojimą.

 

PROJEKTO REZULTATAI

WP3_tyrimas LT_anketa_LT

WP3_survey_JDC_EN

WP3 final version_EN

WP3 final version_LT

WP4_CareV.E.T. Review Report_Team 3_Draft_Final

DDSkills – leaflet long EN

DDSkills – leaflet long_LT

DDSkills – leaflet short _EN

DDSkills – leaflet short_LT

 

WP4_Course Plan

DDSkills-2 partnerių susitikimas

 

Informacija atnaujinta 2020-10-22

Projekto rezultatai


Erasmus+ Sport Collaborative partnerships

I Do Sport

#IDoSport: facing intellectual Disabilities through sport

No. 613369-EPP-1-2019-1-IT-SPO-SSCP

Project date: 01/01/2020 – 31/12/2021

Introduction:

European anti-discrimination legislation is very extensive and the EU and its Member States have a particular mandate to improve the social and economic situation of people with disabilities. Article 26 of the Charter of Fundamental Rights of EU states that “the EU recognizes and respects the right of persons with disabilities to benefit from measures designed to ensure their independence, social and occupational integration and participation in the life of the community”. In addition, Article 21 prohibits any discrimination on the basis of disability.

Despite this stated commitment, people with disabilities face problems in access to the labor market, having employment rates that are much lower than the one of people without disabilities (48,7% vs. 72,5%). Moreover, leave training and education earlier than people without disabilities (w.d.). Finally, 30% of people with disability are at risk of poverty and social exclusion in EU (21,5% people w. d.) (Report on the implementation of the European Disability Strategy 2010-2020, Brussels 02.02.2017)

Many Europeans interviewed for Special Eurobarometer 437, “Discrimination in EU in 2015” think that new measures need to be introduced to raise the level of protection for groups at risk of discrimination and underline specifical lack of national policies for the economic and social inclusion of people with disabilities (46%). It is also widely acknowledged that disabled people meet discriminations and difficulties such as significantly lower labor opportunities unequal access to education, environmental barriers (inaccessible public transport, pavements or buildings), and barriers to participation in leisure, cultural, or sports activities.

Our project aims in particular at supporting a specific declination of disability: intellectual and relational disability. Intellectual disability is the most common developmental disability. According to Special Olympics, the term “intellectual disability” (ID) describes “a person with certain limitations in cognitive functioning and other skills, including communication and self-care. These limitations can cause a child to develop and learn more slowly or differently” (What is Intellectual Disability?  www.specialolympics.org).

This is why we decided, on one hand, to contribute with a concrete response to the guidelines contained in the EU Disability Strategy 2010-2020 (European Disability Strategy (2010-2020), http://eur-lex.europa.eu/), which aims at promoting the integration and equal treatment of people with disabilities at all levels. On the other hand, we want to especially focus our action on the importance of sports practice as an occasion to increase participation and reduce inequality. European Commission recognizes the importance of sport for social inclusion and puts among his priorities the following recommendations:

  • to develop standards for accessibility of sport through the European Disability Strategy
  • to promote social integration through sport

 Goals:

  • promote the sports practice as a vehicle of social inclusion and integration among people with relational and intellectual disabilities;
  • create a training path and train coaches (from the countries involved) with a “sport for all” approach for intellectually disabled people to facilitate access to sport for intellectually disabled;
  • promote the culture of volunteering in sport by involving new volunteers and train them to become “athlete supportive”; https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0200480
  • promote the sharing of good practices among non-profit organizations dealing with sport and/or disabilities;

Activities:

  • Transnational meetings to share good practices, coordinate the project activities, and strengthen the network;
  • Training path creation, based on the “Sport for all approach”, by sharing best practices among the partners and the coordination of Italian FISDIR experts;
  • Local training for coaches (at least 4 coach per country involved);
  • Call for Volunteers and training on “athlete supportive competences”,  in each country involved;
  • Final events in each country involved.

 

OUR METHODE

Sporting activities including information technology

Workout plan

#Idosport exercise video on YouTube channel

 

Informacija atnaujinta 2020-06-19

Day Centers Without Walls (LT: „Dienos centrai be sienų“)

Project Start Date 01-11-2019

Project End Date 30-04-2021

No. 2019-1-EL01-KA204-062516

 

Day Centres without walls is the initiative of 6 organisations from 5 different countries to join forces, for one main objective of exchanging good practices and build capacities.

The project aims in improving and innovating inclusion of people with intellectual disabilities through fostering specific actions within the framework of a Day Center operation in order to foster active participation in volunteer organisations, employment and the active society of citizens. The state of affairs for people with disabilities is that their full social inclusion and active citizenship are not yet a reality, but future challenges. The policies to remove physical barriers have not been extended to the overcoming of mental barriers.

Day centres are the main service providers for People with disabilities and as such, they are at the forefront of providing empowerment, social inclusion and access to the rest of society. Nevertheless, in spite of numerous initiatives against institutionalisation, it is a shared experience of many professionals, that day centres, like any organisation, tends to get institutionalised, they do not reach enough out to the community and the clients are not given space to expand their abilities and reach their potential. It is a core element of any society that citizens have both right and obligations, but People with intellectual disability are in the unique position of being considered “exempt” from the social obligations that are the norm of our societies, such as providing volunteer services. This special status even though it’s been set in place in order to protect PIDs, in effect, forces them in second-tier citizenship and furthermore maintain the problem of segregation and institutionalisation.

It is our belief that people with intellectual disabilities are citizens capable of fluffing their “social duty” and as such their inclusion as both receivers and providers of voluntary services is both possible and beneficial All models of care suggest that ID persons, currently mere recipients of support, have to become contributors for the common good. They are not only recipients but also contributors, offering their experiences, reflections, creations… their voices. The implementing partners have asserted that in their own operations full social inclusion and active citizenship are not yet a reality, but still, challenges and only synergies and a review of existing policies and practices could overcome this gap.

The project creates a framework to support and push exchange of best practices focus on enhancing inclusion and participation in the active life of the community for the recipients of Day Centers services, knowledge sharing in matters of curriculum, standards and tools for an “Open Doors” policy (include staff training).

Besides this overall goal, the project-specific objectives are to:

  1. “browse” national and European best practices and related experiences, products (curriculums, toolboxes, learning materials, etc.);
  2. collect methodological information on how to develop initiatives to reach stakeholders, volunteer organisations, future employees taking in special account: a. the particular resources that the participating organisations have available; b. the democratic imperative to increase the inclusion of people with disabilities; c. the innovative use of digital media in the process;
  3. identify essential elements for the development an efficient open training program tailored to the specific needs of two target groups: a. the board members and managing staff in Day Centers organisations which provide services to people with disabilities, to strengthen organisational readiness and overcame the inherent organisational inertia; b. the society of citizens, volunteer organisations themselves providing with the resources and information they need to overcome stereotypes regarding people with disabilities and facilitate their inclusion in the society of adult citizens;
  4. increase the capacities of the participant organisations and their staff members regarding language skills, intercultural competences and networking on the international level.
  5. An increase in practices that are based on the participation of ID people.
  6. Find good practices for job placement Considering the different institutional, academic and even cultural backgrounds, the partner organisations are aware of avoiding a one-size-fits-all approach and based on that conviction, they stress on the need to develop a very concise overview of the best practices of learning design.

Meeting these differences and dealing with them is not only about demonstrating the competency for transnational cooperation and the organisation’s overall capability, but it is also one pathway to achieve the project targets and a solid resource to improve existing efforts.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

We need to break down the walls that divide us. We need to break down the walls that keep people outside community life. So we have come together to explore what it means to be a day centre without walls.

Read more

https://citizen-network.org/resources/day-centres-without-walls.html

PROJEKTO PRODUKTAI:

Focus Group report No1

JDC_Example No.1_LECTURES FOR THE COMMUNITY

JDC_Example No. 2_SOLIDARITY COFFEE

JDC_Example No. 3_SPORT

JDC_Example No. 4_REMOTE_WORK_DURING_COVID-19

 

Informacija atnaujinta 2020-11-04

EN

The European Project CREA is an exchange of experiences, of Erasmus + K2 with the participation of 3 European entities: the Alba Group of Catalonia, Handverkstæðið Ásgarður of Iceland and Jaunuoliu Dienos Centras of Lithuania.
All of them have long experience in developing creative and artistic projects with people with disabilities. In the case of the entity, Targarina are experts in painting and are now starting to join the carpentry; the Icelandic entity are experts in working with wood and the Lithuanian entity is involved in ceramic projects.

This European program stipulates that each of the entities send a delegation of 2 young people with disabilities and 2 educators to the other entities to exchange knowledge about the artistic activities being carried out and then to return to each of the countries to apply the methodology learned and good practices.

The experience begins in 2019 with the first visit to Iceland and there will be different encounters until September 2020 ending the program with the presentation of a guide and catalog of socially valuable products and articles through creative therapy. .
FURNITURE CALENDAR
June 2019: Alba visits Asgardur (IS)
September 2019: Asgardur (IS) visits JDC (LT)
December 2019: JDC (LT) visits Alba
March 2020: Asgardur (IS) visits Alba
June 2020: Alba visits JDC (LT)
September 2020: JDC (LT) visits Asgardur (IS)

More about project

LT

Europos projektas CREA yra „Erasmus + K2“ patirties mainai, kuriuose dalyvauja 3 organizacijos: Katalonijos „Alba“ grupė, Islandijos „Handverkstæðið Ásgarður“ ir Lietuvos „Jaunuolių Dienos Centras“.
Visi jie turi didelę patirtį kuriant kūrybinius ir meninius projektus su asmenimis turinčiais negalią. Katalonijos „Alba“ grupė yra tapybos ekspertė ir dabar pradeda medžio apdirbimo veiklą; Islandijos „Handverkstæðið Ásgarður“  yra ekspertai dirbant su mediena, o Lietuvos „Jaunuolių Dienos Centras“ užsiima keramikos projektais.

Ši Europos programa numato, kad kiekviena iš organizacijų siunčia 2 jaunuolių su negalia ir 2 vadovų grupę į kitas organizacija keistis žiniomis apie vykdomą meninę veiklą, o grįžus į savo šalį taikyti metodiką, išmoktą ir gerąją patirtį.

Veikla prasidėjo 2019 m. po pirmojo vizito Islandijoje. Veikla baigsis – 2020 m. Rugsėjo mėn. Bus įvairių susitikimų, o programa baigsis pristatant socialiniu požiūriu vertingų produktų ir straipsnių vadovą bei kūrybinės terapijos vadovą.
Mobilumo kalendorius:
2019 m. Birželis: „Alba“(KAT) lankosi Asgardur (IS)
2019 m. Rugsėjis: „Asgardur“ (IS) lankosi JDC (LT)
2019 m. Gruodis: JDC (LT) lankosi Alboje (KAT)
2020 m. Kovas: Asgardur (IS) lankosi Alboje (KAT)
2020 m. Birželis: „Alba“ (KAT) lankosi JDC (LT)
2020 m. Rugsėjis: JDC (LT) lankosi Asgardur (IS)

Daugiau apie projektą

                                                     Informacija atnaujinta 2020-11-04

Progress of the project / Projekto eiga

EN

The IDA project, (Inclusive Digital Academy), supported by the European Union in the frame of Erasmus+ program, aims to reduce the digital divide for people with disabilities by facilitating access to ICT’s.

10 partner countries, brought together by the Caravan 2000 International network, an international association that has been working for 20 years for greater inclusion of people with disabilities (PWDs) or disadvantaged (26 member countries) have made digital access a priority.

This project complements the objectives of the Europe 2020 Strategy and in particular those of the Agenda for new skills and jobs. The majority of the partners, in a previous project (STELLA – 2017-1- DE02-KA204-004167) had already carried out work on the basic skills of people with disabilities, which led to the creation of a guide for professionals who want to pass on these skills to their audience.

While the results of this work will lead to greater employability, better inclusion for people with intellectual disabilities, it is clear that digital skills must be aligned with the skills of communication, organization, critical thinking, etc. , developed by the STELLA project. Today the digital transition is accelerating and the gap is widening among the most population with disabilities, making their inclusion in our society more complex.

The IDA project aims to create tools adapted to people with special needs in most uses of ICT’s.

The partners, based on a survey of the needs of PWDs, will work in synergy with the recipients as well as with the Bank of Research and Development Turkey, making available its researchers-developers to create innovative tools, simplifying access to ICTs, including for illiterate people.

This work will involve different phases, ensuring the quality of the products produced.

These phases will take place in the following model:

  • Identification of needs
  • Module proposals for each application identified
  • Create modules
  • Test of tools created
  • Adjustments
  • Finalization of tools

All these phases will enter into a regular process of elaboration in each of the partner countries, then of consultation, evaluation and finalization at transnational meetings. Training activities are also planned for training on the tools created, as well as for the various adjustments, to the expected results.

Each person with a disability, meeting the principle of learning from the learner, will be present in all stages of tool development.

Primarily, these tools will find themselves in two forms of access to digital media:

– Dedicated tools for smartphones as APPs

– E-learning content on a Website

These tools will be available on Android, Ios, and the Web

They will be developed for the following main uses:

  • Communication (mail, call, social media, etc.)
  • Organization (managing an agenda, making appointments, etc.)
  • Information (Internet searches)
  • E-administration
  • Leisure, shopping

Particular attention will be paid to all applications developed in terms of security. The same applies to the rules governing online content and transactions.

Simplifying the means of the use of the main functions inherent in ICTs will have a major impact on people with disabilities. Not only will they be able to easily access tools that were previously too complicated to use, but they will also be the main multipliers by communicating the tools to their peers.

While many improvements have been made for disability problems (visual, auditory, etc.), intellectual disability, which is more invisible, has long been ignored in these developments. We can bet that with the IDA project, these people will finally find their place in the digital world and indeed in our society.


LT

IDA projekto (Įtrauki Skaitmeninė Akademija), remiamo Europos Sąjungos „Erasmus +“ programos, tikslas – sumažinti skaitmeninę atskirtį žmonėms su negalia ir palengvinant prieigą prie IKT.

10 šalių partnerių, kurias subūrė tarptautinis tinklas „Caravan 2000“, tarptautinė asociacija, jau 20 metų dirba kartu ir  siekia labiau įtraukti neįgalius (PWD) ar socialiai remtinus asmenis (26 valstybės narės), skaitmeninę įtrauktį iškėlė savo prioritetu.

Šis projektas papildo strategijos „Europa 2020“ tikslus, ypač naujų įgūdžių ir darbo vietų plėtimo tikslus. Didžioji partnerių dalis ankstesniame projekte (STELLA – 2017-1- DE02-KA204-004167) jau pagilino pagrindinius neįgaliųjų įgūdžius, todėl buvo sukurtas vadovas specialistams, norintiems perduokite šiuos įgūdžius paslaugų gavėjams.

Nors rezultatai, kurie buvo pasiekti projekte STELLA lems didesnes intelekto sutrikimų turinčių asmenų įsidarbinimo galimybes ir geresnę įtrauktį, akivaizdu, kad skaitmeniniai yra ne mažiau svarbūs. Šiandien naujų technologijų vartojimas spartėja, o atotrūkis tarp negalią turinčių gyventojų didėja, todėl jų įtraukimas į mūsų visuomenę tampa sudėtingesnis.

IDA projektu siekiama sukurti įrankius, pritaikytus žmonėms su specialiaisiais poreikiais lengviau naudotis IKT.

Remdamiesi PWD poreikio tyrimu, partneriai dirbs sinergijoje su paslaugų gavėjais, taip pat su Turkijos tyrimų ir plėtros banku. Projekto metu bus sukurtos  naujoviškos priemonės, supaprastinančios prieigą prie IKT.

Šis darbas apims skirtingus etapus, užtikrinant kuriamų produktų kokybę.

Projektas suskirstytas į etapus ir  vyks pagal šį modelį:

  • Poreikių nustatymas
  • Programos modulio siūlymai
  • Modulio kūrimas
  • Sukurtų priemonių testavimas
  • Koregavimai
  • Priemonių užbaigimas

Visi šie etapai bus reguliariai rengiami kiekvienoje iš šalių partnerių, tada bus konsultuojamasi, vertinami ir baigiami tarptautiniuose susitikimuose. Taip pat planuojama mokymo veikla, skirta mokytis naudotis sukurtomis priemonėmis, taip pat įvairiai pritaikyti laukiamus rezultatus.

Kiekvienas neįgalus asmuo, atitinkantis mokymosi iš besimokančiojo principą, dalyvaus visuose įrankių tobulinimo etapuose.

Pirmiausia šios priemonės bus prieinamos dviem būdais prie skaitmeninės laikmenos:

– Specialūs išmaniųjų telefonų, kaip programų, įrankiai

– Elektroninio mokymosi turinys svetainėje

Šie įrankiai bus prieinami „Android“, „Ios“ ir žiniatinklyje

Jie bus kuriami šiais pagrindiniais tikslais:

Bendravimas (paštas, skambutis, socialinė žiniasklaida ir kt.)

Organizacija (darbotvarkės tvarkymas, paskyrimų paskyrimas ir kt.)

Informacija (paieškos internete)

Administravimas

Poilsis, apsipirkimas

Ypatingas dėmesys bus skiriamas visoms taikomosioms programoms, susijusioms su saugumu. Tas pats pasakytina apie internetinį turinį ir operacijas reglamentuojančias taisykles.

Pagrindinėms IKT būdingų funkcijų naudojimo būdų supaprastinimas turės didelę įtaką neįgaliesiems. Jie ne tik galės lengvai pasiekti įrankius, kuriuos anksčiau naudoti buvo per sudėtinga, bet ir bus pagrindiniai skleidėjai, perduodami įrankius savo bendraamžiams.

Nors buvo padaryta daugybė patobulinimų, susijusių su negalios problemomis (regos, klausos ir kt.), Intelekto negalia, kuri yra labiau nematoma, jau seniai buvo ignoruojama šioje srityje. Tikimės, kad įgyvendindami IDA projektą šie žmonės pagaliau suras savo vietą skaitmeniniame pasaulyje ir iš tikrųjų mūsų visuomenėje.

Informacija atnaujinta 2020-06-19

U.A.N. Sport – Uniqueness-Abilities-Normalities Sport

Project nr. 613160-EPP-1-2019-1-IT-SPO-SSCP

Start day 01/01/2020

End day 30/06/2021

The project aims at promoting more and equal opportunities in sports for people with mental, physical and other disabilities and to encourage people (with or without disabilities) to become more active in physical activities. Specific objectives of the project are:

– to share experiences and practices in promoting social inclusion through sport;

– to encourage cooperation between the sports sector and relevant stakeholders active in the field of social inclusion of disabled people;

– to raise awareness on the role of sport for social inclusion.

The project will contribute towards promoting and ensuring that everyone, especially young people with disabilities, has the possibility to participate in sports, in line with the UN Convention on the Rights of People with Disabilities (Art. 30) and the “European Disability Strategy 2010-2020”.

The partnership is composed of 5 partners from 5 EU Countries (Italy, Greece, Lithuania, Germany, Slovakia): 2 sports clubs, 2 sports federation and association, one public body with experiences and running specific programs for social inclusion through the sport of person with disabilities.

The project will focus on transnational activities for exchanges of practices and ideas: the kick-off meeting in Greece, 3 good practice-visits in partners’ Countries, and the final meeting in Italy. Sports events will also be organized by partners in connection with 2020 European Week of Sport (e.g. “Sportgames 2020: the International Sports Festival” in Berlin) and the International Day of People with Disability (3 December).

The project will mainly work with young people with mental and/or physical disabilities: more than 3.000 girls and boys will be involved throughout the entire project.

 

Participants will benefit from the project and the project will create the conditions for strengthening EU cooperation between sport organizations and relevant stakeholders working with persons with disabilities, to promote social inclusion through sport and in sport.


LT

U.A.N Sport – Unikalumas – Atvirumas – Normos Sporte

Projekto Nr. 613160-EPP-1-2019-1-IT-SPO-SSCP

Projekto pradžia 2019.01.01

Projekto pabaiga 2016-06-30

Projekto tikslas – suteikti kuo daugiau lygių galimybių žmonėms, turintiems proto, fizinę ir kitokią negalią sportuoti.  Skatinti žmones (su negalia ar be jos) aktyviau sportuoti.

Projekto tikslai yra šie:

  • dalintis patirtimi ir praktika skatinant socialinę įtrauktį per sportą;
  • skatinti sporto sektoriaus ir atitinkamų suinteresuotų subjektų, veikiančių neįgaliųjų socialinės integracijos srityje, bendradarbiavimą;
  • didinti informuotumą apie sporto vaidmenį ir socialinę neįgaliųjų įtrauktį.

Projektas prisidės skatinant ir užtikrinant, kad visi, ypač neįgalūs jaunuoliai, turėtų galimybę sportuoti, laikydamiesi JT neįgaliųjų teisių konvencijos (30 str.) ir  Europos negalios strategijos.

Tarptautinę partnerystę sudaro 5 partneriai iš 5 ES šalių (Italijos, Graikijos, Lietuvos, Vokietijos, Slovakijos): 2 sporto klubai, 2 sporto federacijos ir asociacijos, viena biudžetinė įstaiga, turinti patirties ir vykdanti specialias socialinės įtraukties per asmeninį sportą programas asmenims su proto negalia.

Projektas bus skirtas tarptautinei praktikos ir idėjų mainų veiklai. Planuojami 5 partnerių susitikimai: pradinis susitikimas, 3 gerosios patirties vizitai partnerių šalyse ir baigiamasis susitikimas..

Partneriai organizuos sporto renginius:  2020 m. Europos sporto savaitę ir Tarptautinę žmonių su negalia dieną (gruodžio 3 d.).

Projektas daugiausia bus skirtas jaunimui su prpto ir (arba) fizine negalia: viso projekto metu dalyvaus daugiau nei 3000 merginų ir vaikinų.

Projektas sudarys sąlygas stiprinti sporto organizacijų ir atitinkamų suinteresuotų asmenų, dirbančių su neįgaliaisiais, bendradarbiavimą, skatinti socialinę įtrauktį per sportą.

Informacija atnaujinta 2020-06-19

Erasmus+ KA2 Bendradarbiavimas keičiantis gerąja patirtimi

KA205 Jaunimo srities Strateginės partnerystės

 

REAL: reflektyvus, ekspresyvus meninis mokymasis

 

Kaip?

  • darbas kartu seminaruose, renginiuose ir pokalbiuose (po vieną kiekvienoje partnerių organizacijoje)
  • praktinis tiriamasis mokymasis ir esamos praktikos bei metodikų tyrinėjimas
  • kritiška savirefleksija

 

Kas yra kokybė?

  • Kaip mes nustatome, pasiekiame ir palaikome kūrybinio proceso kokybę dirbdami su sutrikusio intelekto jaunais žmonėmis?
  • Kaip kokybė daro įtaką sutrikusio intelekto jaunų žmonių patirčiai?
  • Kiek svarbu yra kokybė ir kaip ji padeda gerinti dalyvavimą ir įtraukimą?

 

Ko mes tikimės pasiekti:

  • didesnio supratimo apie darbo praktikos ir produktų kokybės klausimus bei su tuo susijusias problemas
  • aiškaus supratimo apie tai, su kokiomis kliūtimis mokydamiesi susiduria sutrikusio intelekto jauni žmonės, ir kaip galime panaudoti meną siekiant įveikti tas kliūtis
  • strategijos, skirtos ugdyti sutrikusio intelekto jaunuolių mokymosi darbą
  • naujos meno technikos ir jaunimo darbuotojų įgūdžiai susiję su kūrybinio įtraukimo ir įgalinimo būdais
  • specialistų, dirbančių su jaunais žmonėmis meno srityje teorinės ir praktinės patirties kaupimas.

 

Mokymosi ir dalinimosi gerąja patirtimi veiklos:

 

Susitikimas 1: projekto partneris VOARTE (Portugalija):

Tema: Kliūčių, susijusių su įtraukimu, įveikimas per šokį

Mokymosi veikla 1

  • VOARTE darbo tyrinėjimas
  • Šokio tyrinėjimas kaip priemonė kliūtims įveikti
  • Vertinimo metodikos tyrimas

Diskusija 1

  • Kokie yra sunkumai ir kliūtys, su kuriais susiduria jauni besimokantys sutrikusio intelekto žmonės, norintys dalyvauti kūrybiniuose renginiuose savo bendruomenėse?
  • Kaip mes nustatome kokybę kūrybinių menų praktikoje?
  • Kaip įtraukimas yra „kokybės“ problema?

 

Susitikimas 2: projekto partneris JDC (Lietuva):

Tema: Problema pagrįstas teatras

Mokymosi veikla 2

  • naudoti teatrą, siekiant ugdyti sutrikusio intelekto jaunuolių mokymąsi ir būdus kalbėti apie jiems svarbius klausimus
  • į problemas nukreiptos teatro technikos
  • vertinimo metodikos tyrimas

Diskusija 2

  • Kaip svarbu sutrikusio intelekto jaunuoliui problemų sprendimu pagrįstas mokymasis?
  • Kaip teatras padeda ugdyti supratimą apie problemas?
  • Kaip mes naudojame teatrą, kad padėtume sutrikusio intelekto žmonėms kalbėti ir išreikšti save?

 

3 susitikimas: projekto partneris „Ad Astra“ (Lenkija):

Tema: Platformos ir įtrauktis

Mokymosi veikla 3

  • „Ad Astra“ (Lenkija) darbo tyrinėjimas
  • Kaip platformos gali būti naudojamos norint viešinti sutrikusio intelekto jaunuolių mokymosi darbą
  • Tyrinėti ką reiškia „procesas“ per praktinius seminarus.
  • Vertinimo metodikos tyrimas

 Diskusija 3

  • Procesas ar produktas – Ar kokybės procesas yra svarbesnis, nei kokybės produktas?
  • Ar kokybiškas produktas gali būti pasiektas neprarandant kokybės proceso metu?
  • Kaip tai veikia sutrikusio intelekto jaunus žmones?

  

Susitikimas 4: projekto partneris ANTIGONE (Graikija):

Tema: Kritiška savirefleksija

Mokymosi veikla 4

  • ANTIGONE darbo tyrinėjimas
  • tyrinėjimas, kaip mes mobilizuojame jaunus žmones
  • Naujų veiklos technikų praktinis panaudojimas ir sutrikusio intelekto jaunimo grįžtamojo ryšio analizė
  • Vertinimo metodikos tyrimas

Diskusija 4

  • Kaip mes nustatome geriausią praktiką pagal skirtingus požiūrius?
  • Kaip gauname sąžiningus atsiliepimus apie sutrikusio intelekto žmonių mokymosi darbą?
  • Kokie metodai ir požiūriai galėtų būti identifikuoti?

 

Susitikimas 5: projekto partneris „Headway“ menas (Jungtinė Karalystė):

Tema: Mokymosi Platforma

Mokymosi veikla 5

  • praktinis seminaras apie santykių vystymą su veiklų vietų ir platformų koordinatoriais
  • kaip tai daro įtaką neįgalių jaunuolių darbo kokybei bei rezultatams
  • ypatingų pasirodymų kūrimas gastrolėms ar pasirodymams
  • apibendrinti iki šiol įgytas technikas ir metodikas

Diskusija 5

  • Kiek svarbios yra pagrindinės platformos neįgaliųjų jaunuolių mokymuisi?
  • Kaip mes gauname prieigą prie šių platformų?
  • Ar jos yra tinkamos?

 

 Partneriai bendradarbiaus su priimančios organizacijos dalyviais, kad ištirtų ir aptartų kokybės klausimus.

Mokymosi-mokymo ugdymo seminaruose mes sužinosime konkrečias metodikas, gerinančias darbo su sutrikusio intelekto jaunimu kokybę ir organizacijos darbuotojų profesionalumą.

 

Per šiuos susitikimus, pokalbius ir diskusijas, kuriose dalyvaus besimokantieji ir priimančiosios organizacijos darbuotojai, projektas tyrinės geriausią praktiką, reflektuos savo pačių praktiką ir ieškos būdų, kaip atverti duris sutrikusio intelekto jauniems žmonėms mokytis, kad jie galėtų visapusiškai dalyvauti socialinėje, kultūrinėje ir ekonominėje bendruomenėje, kurioje jie gyvena.

Projekto produktas

Informacija atnaujinta 2020-06-19

BE IN(VOLVED)

Vieta: Jaunuolių dienos centras (JDC) Panevėžys, Lithuania.

Trukmė: 24 mėn. 2018 m. rugpjūtis – 2020 m. liepa.

Dalyvaujančios šalys: Austrija, Vokietija, Ispanija, Italija, Portugalija, Lietuva.

Projekto veiklos:

1 veikla 2018 m. rugsėjis – 2019 m. birželis.

2 veikla 2019 m. rugsėjis – 2020 m. birželis

Savanorių skaičius: 1 veikla – 4 savanoriai; 2 veikla – 4 savanoriai

Projekto idėja: Mūsų projektas siūlo puikią galimybę mokytis, įgyvendinti idėjas, būti kūrybiškam ir įgauti pasitikėjimo savimi.

Pagrindinė projekto tema – žmogaus teisės. JDC savanoriai dirbs kartu su proto negalios jaunimu. Jie mokysis apie žmogaus teises, kurs mokomąją medžiagą lengvai skaitoma ir lengvai suprantama kalba. Jie padės jauniems žmonėms, turintiems ypatingų poreikių suprasti savo teises ir ginti jas jei jos yra pažeidžiamos. Be kasdienės veiklos, savanoriai atliks daug viešų projektų, tokių kaip organizuoti parodas, koncertus, sporto šventes miesto bendruomenei, kuriose bus parodyti jaunų žmonių su negalia gebėjimai ir bus keičiamas visuomenės požiūris į neįgalųjį. Savanoriai organizuos specialius renginius įgaliems jauniems žmonėms bendrojo lavinimo įstaigose, platins idėją apie savanorišką veiklą ir keis jaunų žmonių požiūrį į proto negalios bendraamžius.

Savanoris taip pat visada turėtų rasti laiko:

– tiesiog būti su neįgaliu bendraamžiu ir padėti jam, pasikalbėti su juo ir jį palaikyti.

– užmegzti draugystę su proto negalią turinčiais jaunuoliais;

– Padėti jų kasdieniniame gyvenime;

– kartu juoktis, pramogauti ir jaustis jo draugu !!!

Projekto moto: Pasakyk man ir aš pamiršiu,

mokyk mane ir aš prisiminsiu,

ĮTRAUK mane ir aš išmoksiu.

(Benjamin Franklin)

Informacija atnaujinta 2020-06-19

STELLA Web page

STELLA is a transnational, two-years project carried out in the frame of the ERASMUS+ program. Partners from ten different countries form a strategic partnership cooperating for innovation in the action’s prioritized fields social inclusion, diversity, and staff’s education. The participating partners are organizations in Germany, Poland, Italy, Greece, the United Kingdom, Sweden, France, Lithuania, the Netherlands, and Turkey. The project consortium is totally committed to the key statement of the Erasmus+ action that the investment in knowledge, skills, and competences will benefit individuals, institutions, organizations, and society by contributing to the growth and ensuring equity, prosperity and social inclusion in Europe and beyond. The participating organizations have gathered years of precious work experience with people with disabilities and people with special needs. Furthermore, the partners are well connected through their memberships in the international network of Caravan 2000. Through previously carried out projects most of the consortium partners have established trustworthy and reliable working relationships which are essential for the fast-starting, effective work on the high-quality innovative outcomes and for reaching the objectives of this project. The project STELLA addresses the agenda for new skills and jobs included in the Europe 2020 Strategy as well as the intended Erasmus+ contribution to support the implementation of the European policy agenda for individual and organizational growth, jobs, equity, and social inclusion and the Declaration of Human Rights by the United Nations. Based on previously gathered observations and experiences regarding the strong wish of people with disabilities for independent living, the partners could produce a needs analysis to identify the demanded competencies which would support people with disabilities on their way to independent living and which would improve their professional chances drastically. These needs and competencies include areas such as social (and social media) behavior, self-esteem, development of critical thinking, emotion control, team ability, analytical thinking, technical and communication skills. STELLA practicably targets these competencies and produces as an innovative output a handbook for staff, trainers, HR responsible, and educators on “How to improve basic work skills of people with disabilities”. The needs analysis is based on former projects’ lessons learned from different European countries and is not limited to certain areas of professionalism. Therefore, the innovative output is transferable and applicable to every field of the labor market as well as on an international dimension. The project is also carried out in an innovative way: During the project implementation, people with disabilities are staff members of the work packages’ teams. The main objective of the project is the production of the handbook which basically provides everyone who operates in an inclusive work environment information and methods on how to improve basic work skills for people with disabilities. Additional objectives are to raise awareness of working in an inclusive team, to strengthen the digital era competences of the staff by working in virtual teams, to foster intercultural competences, to foster the EU citizenship, to include people with disabilities in all aspects of the implementation of the project and to improve the opportunities and conditions for people with disabilities for independent living. Furthermore, the partners target perceivable progress in terms of organizational learning by using project management methods based on the competence baseline of the International Project Management Association (IPMA). STELLA activities are carried out on a national level (group discussions, workshops, role plays, job shadowing, and video analysis). On a transnational level, four meetings in Germany, Greece, Turkey, and Lithuania are predefined in a milestone plan during the project span of 24 months. Further activities address project marketing aspects, e.g. open houses and round rounds, to raise the project acceptance among the direct and indirect target groups and other stakeholders. The project consortium believes that STELLA will have a huge overall impact. Almost 9000 people are currently employed by the project partners and their associated partners. Additionally, 1000 trainers and educators can be reached directly through the network of Caravan 2000 in which the partners are embedded. Therefore, the results of the project will have a potential impact on a total of 10000 staff members. Now, the partners assist and train almost 6000 people with disabilities in ten different European countries, so the potential longer-term benefits are remarkable. Thousands of people with disabilities can be trained to improve their basic work skills and consequently be socially integrated and professionally included.

More about project

Projekto pavadinimas: Empatija

Projekto vieta: Panevėžio apskritis, Lietuva

EST veiklos data: 2017/09/01 – 2018/06/31

Dalyvauja: 6 siunčiančios organizacijos iš skirtingų Europos Sąjungos šalių, 5 priimančios organizacijos iš Panevėžio apskrities.

Projekto tikslas: ugdyti jaunų žmonių toleranciją ir empatiškumą vietos ir tarptautiniu lygmeniu.

Projekto uždaviniai:

  • Skatinti jaunimo empatiją įgyvendinant projektus ir iniciatyvas su: neįgaliu jaunimu, darbo neturinčiu ir nesimokančiu jaunimu, regos negalią turinčiais vaikais, specialiųjų poreikių turinčiai vaikais ir atokios kaimo vietovės jaunimu.
  • Keisti visuomenės požiūrį į socialinės atskirties jaunimo grupes;
  • Skatinti jaunimo europietiškumą,
  • Skatinti būti aktyviais, kūrybingais, atsakingais, empatiškais piliečiais.

Tiesioginė projekto tikslinė grupės: EST savanoriai ir Panevėžio miesto bei rajono jaunimas.

Netiesioginės projekto tikslinės grupės: Panevėžio miesto ir rajono organizacijos dirbančios su specialiųjų poreikių jaunimu, vietos bendruomenės.

Projekto moto:

Matyk kito akimis! Klausyk kito ausimis! Jausk kito širdimi!

(Alfred Adler)

EN

Jaunuolių dienos centras implements KA2 STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECT „M.E.L.O.S“ Under the Erasmus+ Programme. N° 2015-1-EL01-KA202-014154.

The project period: from 15-12- 2015 till 14-12-2017.

Partners:

Aliaga Ozel Egitim Is Uygulama Merkezi,

Turkey COPE Foundation, Ireland

Jaunuoliu dienos centras, Lithuania

THEOFANIS ALEXANDRIDIS KAI SIA EE, Greece

M.E.L.O.S – Musical Education Light and Optical Stimuli.

The trans-national partnership aims to develop and test an innovative, needs-tailored, inclusive learning music process, based on the creation of activities among project partners and target groups, that would enable the development of a certified training course.

The project aims to create a specific methodology, usable video tutors, teaching tools and demonstration activities in order to increase the skills and abilities of both the learners and teachers/trainers through a common online platform.

The project consortium focuses on the training and education needs of the target group aiming to achieve:

  • The simultaneous enhancement and the development of cognitive, perceptual and kinetic skills through an enjoyable, creative and interactive learning experience.
  • Learning a musical instrument is addressed to everyone regardless of the degree of functionality and disability so that no one is excluded from the process of learning.
  • This implies the coexistence, rather than the separation, of people with different degrees of functionality.
  • An indirect approach of other skills and functions in social and psycho-emotional level, for example participation in a group, accountability, self-limitation, role commutation, coexistence, etc.
  • Combination of music education with pure entertainment and relaxation.

LT

Jaunuolių dienos centras įgyvendina Erasmus+ Programos KA2 Strateginių partnerysčių projektą „M.E.L.O.S“ Nr. 2015-1-EL01-KA202-014154

Projekto trukmė: nuo 2015- 12-15 iki 2017-12-14.

Partneriai:

Aliaga Ozel Egitim Is Uygulama Merkezi, Turkija

COPE Foundation Airija

Jaunuoliu dienos centras, Lietuva

THEOFANIS ALEXANDRIDIS KAI SIA EE, Graikija

M.E.L.O.S – Muzikinis ugdymas. Šviesos ir Optinė stimuliacija.

Šiuo tarptautiniu projektu siekiama sukurti ir išbandyti inovatyvius, proto negalios asmeniui pritaikytus muzikos mokymosi metodus.

Projekto metu bus kuriama speciali OnLine platforma, skatinanti pagerinti tiek besimokančiųjų, tiek mokytojų / dėstytojų įgūdžius ir gebėjimus.

Projekto partneriai visi kartu sieks:

• pažinimo suvokimo ir kinetinių pojūčių stimuliavimo ir stiprinimo per kūrybišką, žaismingą ir interaktyvią muzikinio mokymosi patirtį;

• be sąlygiško visų įtraukimo į muzikos mokymosi procesą nepaisant negalios pobūdžio ir lygio;

• bendrystės, o ne atskirties asmenims su skirtingo pobūdžio negalia;

• netradicinio požiūrio į kitų socialinio ir psichoemocinio lygio įgūdžių lavinimą, pvz. : dalyvavimas, atskaitomybė, savęs apribojimas, bendrystė ir t.t.;

• apjungti muzikinį ugdymą su laisvalaikiu ir pramogomis.

Jaunuolių dienos centras įgyvendina Erasmus+ Programos KA2 Strateginių partnerysčių projektą PUZZLE/GALVOSŪKIS. Lengvai skaitomo teksto formų pritaikymas žmonėms su proto negalia.

Nr. 2015-1-EL01-KA204-014123

Projekto trukmė: nuo 2015-09-01 iki iki 2017 -08-31.

Partneriai:

Foundation for Research and Technology-Hellas (FORTH), Graikija

Association For People With Learning Disabilities “Śmiałek”, Poznan, Lenkija

Jaunuoliu dienos centras, Lietuva

RIX Research & Media, University of East London, Anglija

Swedish Agency for Accessible Media – MTM, Švedija

Projekto tikslai:

  • mokytis pritaikyti naują metodą ir „versti“ tekstus, kad jie būtų suprantami žmonėms su ribotomis skaitymo galimybėmis;
  • apmokyti 4 JDC specialistus, kurie bus atsakingi „versti“ tekstus, kurie būtų suprantami žmonėms su ribotomis skaitymo galimybėmis;
  • mokyti proto negalios jaunimą skaityti „lengvai skaitomą“ tekstą;
  • sukurti e- mokymosi platformą.

Turinys. Nepaisant pasiektos pažangos vis dar yra reikšmingas atotrūkis tarp išsivysčiusios Europos ir tokių šalių, kaip Graikija, Lenkija, ir Lietuva. Minėtose šalyse proto negalios jaunimo galimybės mokytis ir dalyvauti socialiniame gyvenime yra ribotos.

Tai įtakojantys veiksniai yra:

a) kvalifikuotų pedagogų, socialinių darbuotojų ar kitų specialistų, gebančių dirbti su žmonėmis su protine negalia trūkumas;

b) mokymo metodikos ir priemonių, kurios įgalintų neįgalųjį suprasti raštinį tekstą nebuvimas;

c) visos rašytinės informacijos neatitikimas proto negalios žmonių poreikiams.

Šią problemą projekto partneriai planuoja spręsti pasidalindami projektines veiklas ir atsakomybes:

  • Švedijos vyriausybinė agentūra(MTM) ir jos ekspertai, turintys ilgametę patirtį įdiegiant „lengvai skaitomą“ metodą, siūlo praktinius mokymus ir pasidalinimą žiniomis bei patirtimi. Šis metodas palengvina teksto „išvertimą“ į lengvai skaitomą kalbą. „Išversti“ tekstai tampa lengvai suprantamais žmonėms su ribotomis skaitymo galimybėmis.
  • projekto partneris iš rytų Londono Rix tyrimų universiteto (UEL) Didžiosios Britanijos, atliks tyrimus ir poveikio skaičiavimus, susijusius su projekto tema.
  •  projekto partneriai iš Graikijos, Lietuvos ir Lenkijos praktiškai taikys metodą dirbdami su proto negalios jaunimu.

Tarptautinė komanda 12 specialistų bus specialiai mokomi MTM specialistų ir UEL specialistų, kaip taikyti naują metodą ir išnaudoti naujų technologijų potencialą taikant jas žmonėms su protine negalia.

Laukiami rezultatai:

  • Sukurta e-mokymosi platforma, kurioje bus sukelti visi dokumentai skirti proto negalios jaunimui „lengvai skaitomos“ kalbos formatu.
  •  Sukurtas e- mokymosi vadovas proto negalios jaunimui.
  • Apmokyti 4 JDC darbuotojai atlikti tekstų „vertimus“ ir pritaikymus proto negalios žmonių poreikiams.

 

PUZZLE Naujienlaiškis Nr.1

PUZZLE Naujienlaiškis Nr.2

DARBUOTOJŲ KOMPETENCIJŲ PORTFELIO PILDYMAS DIRBANT SU PROTO NEGALIOS ASMENIMIS

PROJEKTO NR. 2016-1-LT01-KA104-023080

Projekto paraišką teikė konsorciumas, kurį sudaro keturios organizacijos:

  • VšĮ Tarptautinis darbo kontaktų tinklas – projekto ir konsorciumo koordinatorius (Vilnius),
  •  „Saulės“ pagrindinės mokyklos Dienos užimtumo centras (Joniškis),
  • biudžetinė įstaiga Jaunimo dienos centras (Panevėžys),
  • neįgaliųjų asociacija Bendrija „Vilniaus viltis“ (Vilnius).

Konsorciumo tikslas – nuolat gerinti neįgaliesiems teikiamų paslaugų kokybę dalinantis patirtimi, diegiant inovacijas ir mokantis iš kolegų Lietuvoje ir užsienyje. Projektas skirtas konsorciumo narių personalo mobilumui. Projekte bus vykdoma viena pagrindinė veikla – stažuotė/darbo stebėjimas. Priimanti organizacija – Islandijos nevyriausybinė organizacija „Às styrktarfélag“, įkurta 1958 metais tėvų, auginančių sutrikusio intelekto vaikus, iniciatyva. Į stažuotę vyks 10 konsorciumo narių atstovų: 4 administracijos darbuotojai, 4 socialiniai darbuotojai, 1 socialinio darbuotojo padėjėjas ir darbo tarpininkas. Stažuotės trukmė – 1 savaitė (7 dienos), įskaitant kelionę.

Stažuotė vyks 2016 m. antroje pusėje pagal konsorciumo narių ir priimančios organizacijos suderintą projekto tikslus atitinkančią stažuotės programą. Kompetencijoms ir kvalifikacijai patvirtinti naudosime tik nacionalinius sertifikatus.

Laukiami trumpalaikiai poveikio rezultatai:

  • dalyviai patobulins savo bendrąsias kompetencijas, veiklos planavimo ir tobulinimo, mokymo/ugdymo proceso valdymo ir pasiekimų vertinimo kompetencijas;
  • dalyviai įgis motyvacijos dalyvauti mobilumo tarptautiniuose projektuose, gebės vertinti naujų darbo su neįgaliaisiais mokymo metodų arba būdų privalumus ir trūkumus;
  • gebės šiuolaikinius mokymo arba paslaugų teikimo metodus taikyti savo institucijų strateginės plėtros veiklose, aktyviau dalyvaus savo institucijų ir konsorciumo vardu tiek atitinkamo rajono bei šalies kitų atitinkamų institucijų darbe tobulinant Lietuvos suaugusiųjų neformaliojo švietimo sistemą.

Be to, dalyviai taps tolerantiškesni, praplės bendrakultūrines žinias, patobulins savo užsienio kalbų ir komunikabilumo įgūdžius. Laukiamas ilgalaikis poveikis – pagerės konsorciumo siūlomų paslaugų lankstumas ir kokybė, konsorciumo nariai drąsiau siūlys inovacijas savo veiklos srityje bei aktyviau dalyvaus tobulinant suaugusiųjų neformalaus švietimo sistemą.